Strategiesessie
FOCUS
De 1e stap om over drie jaar het merk te zijn dat de markt domineert
Strategiesessie
De 1e stap om over drie jaar het merk te zijn dat de markt domineert
Als je eerlijk bent weet je het al.
Wat je tot hier bracht, gaat je niet meer verder brengen.
Toch blijf je doen wat je tot nu toe deed: opschalen, het team uitbreiden, harder rennen.
Logisch. Dat werkte.
Tot nu.
Want waar jullie nu staat, is het speelveld veranderd.
Wat eerst overzichtelijk was (voor je goed ging groeien), is nu stroperig en complex geworden.
De focus is verdampt.
En je hebt het gevoel dat je kansen mist, maar je weet niet precies welke.
Ondertussen kijk je naar de grote spelers in de markt.
Zij lijken moeiteloos de beste klanten aan te trekken.
Waarom lukt jullie dat niet?
Het is niet omdat zij harder werken, betere mensen hebben of meer kwaliteit leveren.
Want dat hebben ze en doen ze niet.
Toch slepen zij de meest begeerde opdrachten binnen.
En staan ze waar jullie ook willen staan.
Niet straks. Nu.
Daarom is dit het moment voor een fundamenteel andere stap:
Positioneer je NU als het merk dat je over 3 jaar wilt zijn!
Dan groei je niet reactief, maar leidt je strategisch.
Want je wordt niet toonaangevend doordat je de beste klanten krijgt.
Je krijgt de beste klanten doordat je toonaangevend bent.
Je kunt proberen om rustig en gestaag door te groeien.
En dealen met versnippering en steeds grotere complexiteit.
Of je maakt een Bold Move.
Sta je daarvoor open? Dan praten we verder.
De meeste scale-ups kijken niet ver genoeg vooruit.
Ze zijn te druk met managen van hun groei.
En niet druk genoeg met het vormgeven van hun marktpositie.
Ze hebben een ambitieus doel, maar geen helder eindbeeld.
En als dat er wél is, leeft het niet.
Niet bij het team, niet in de communicatie, niet in het merk.
In de Focus sessie zetten we daar, in één dagdeel, een streep onder.
We bepalen de nieuwe status quo.
We schetsen de situatie over 3 jaar:
Niet alleen in cijfers
Maar als doorleefd, gedragen beeld dat richting geeft
Voor jou, je team, je klanten en je positionering
Van daaruit bepalen we de 5 grote stappen die jullie te zetten hebben.
Mijlpalen die richting geven aan je keuzes in merk, marketing én organisatie.
Zodat je stopt met brandjes blussen.
En begint met het bouwen van marktleiderschap.
Dit is geen motiverende heisessie, of gezellige brainstorm.
Dit is de eerste stap om het merk te worden dat over 3 jaar de markt domineert.
Klaar om niet langer op groei te reageren, maar hem te regisseren?
Let op: het aantal plekken per maand is zeer beperkt.
Wil je leiderschap nemen over je groei, in plaats van blijven reageren op wat er gebeurt? Stel dan niet uit waarvan je weet dat het onvermijdelijk is.