Het plan dat je maakt om een sterk merk te bouwen...

Merkstrategie is, simpel gezegd,  het plan dat je maakt om een sterk merk te bouwen.

4 MOMENTEN
waarop je merkstrategie het verschil zal maken

Een sterk merk bouwen is een doorlopend proces, maar op bepaalde momenten zal de kracht van je merkstrategie het verschil maken tussen stilstand of groei.

1.

StartUp

Experimenteer fase

Zet vanaf het begin een OER-sterk merk op door een Onderscheidende plek in de markt te kiezen, alleen te doen wat Echt bij je organisatie past én wat super Relevant is voor je doelgroep.

Zo maak je een vliegende start.

Focus in deze fase op het maken van een aantrekkelijk product en opvallende communicatie.

___________________________________

2.

ScaleUp

Groei fase

Voordat je vol gaat inzetten op groei, is dit het moment om je positionering, je exacte aanbod en je communicatie aan te scherpen. 

Zo haal je het meeste uit je marketing-euros.

Focus in deze fase op een slimme marketingaanpak die altijd 100% on-brand is.

___________________________________

3.

Gevestigd Merk

Optimalisatie fase

Wanneer de groei stagneert, kun je met een helder beeld van waar je als merk voor staat, extern en intern opnieuw oplijnen en werkprocessen verbeteren. 

Zo ga je van groei in omzet, naar groei in winst.

Focus in deze fase op de interne organisatie en een merkwaardige cultuur.

___________________________________

4.

Expansie of ondergang

Expansie fase

Stilstand is achteruitgang. Maar om effectief uit te kunnen breiden heb je visie nodig. Vanuit het merk doorontwikkelen geeft je de leidraad die je nodig hebt.

Zo kun je doorpakken met succesgarantie.

Focus in deze fase op het merk als leidend principe voor alle business besluiten.

___________________________________

Een sterk merk heeft grote voordelen!

  Hoge loyaliteit bij klanten.

  Makkelijk talent aantrekken.

  Hoge tevredenheid bij medewerkers.

  Meer resultaat uit marketingacties.


  Minder last van concurrentie.

  Groot onderscheidend vermogen.

  Hogere prijzen kunnen vragen.

  En hoge winstgevendheid.

Aan de slag met je merk?

Maak een vrijblijvende afspraak. Dan overleggen we over de mogelijkheden voor jouw organisatie en merk.